Promartin uusi logistiikkakeskus on BRANDIN käsialaa

ProMart on teknisen tukkukaupan palveluyritys, joka työllistää lähes 70 työntekijää ympäri Suomen. Yrityksellä on Suomessa tällä hetkellä 6 toimipistettä, joista uusin, yrityksen päätoimipaikka ja logistiikkakeskus, sijaitsee Pirkkalassa. Haastattelimme ProMartin toimitusjohtaja Sampo Säilyä  ja kehitysjohtaja Hannu Pajulaa uusista toimitiloista ja siitä, kuinka me BRAND toimitilat valikoiduimme kumppaniksi niiden toteutukseen.

Uutta tilaa tukemaan yrityksen kasvua

Meidän kasvu loi tarpeen uusille toimitiloille”, Pajula kertoo. Uusissa tiloissa on  logistiikka- ja toimistotilojen lisäksi myös noutomyymälä. ”Logistiikkatila toimii keskusvarastona, josta toimitetaan tavaraa muihin toimipisteisiimme sekä yli 2000 asiakkaalle eri puolille Suomea”.

Olemme kasvuvaiheessa, jossa varastoon ostettavat tavaraerät kasvavat nousevan myyntivolyymin myötä, ja näin ollen tarvitsevat yhä enemmän tilaa”, Säily kertoo. ProMartille toteutetut tilat ovat yhteensä 3700 m², joista 400 m² on myymälätilaa ja n. 2900 m² varastotilaa. ”Saimme uusiin tiloihin myös noin 400m² toimistotilaa hallinto- ja tukitoimintojamme varten”, Pajula jatkaa.

Näyttävä lopputulos nopealla aikataululla

BRAND toimitilat tekivät vaikutuksen vastaamalla nopeasti tulleeseen tarpeeseen hyvin valmiilla ehdotuksella ja toteutussuunnitelmalla. Kun saimme toukokuussa tiedon vapautuneesta rakennuspaikasta, oli BRAND suunnitellut meille jo juhannukseen mennessä uuden toimitilarakennuksemme”, Pajula kertoo.

Suunnitteluvaihe eteni nopeassa vuorovaikutuksessa ja BRANDin ohjaamana. ”Suunnittelussa huomioitiin meidän tarpeet ja suunnitteilla olleet uudet logistiikan prosessimme, ja näin saimme juuri meidän toiminnallisia tarpeita vastaavat tilat”, Säily kommentoi.

Rakennuksen rakentamisvaihe eteni sovitussa kahdeksan kuukauden rakentamisaikataulussa. ”Käyttöönotto oli sovittu kaksivaiheisena, jolloin tammikuussa saimme käyttöön logistiikka- ja myymälätilat ja helmikuussa toimistotilat.”

BRAND toimitilojen palvelumalli vakuutti

Kysyttäessä, miksi juuri BRAND valikoitui ProMartin kumppaniksi, Säilyllä ja Pajulalla on vastaus valmiina: ”BRAND toimitilojen nopea reagointi ja palvelumalli vakuuttivat”. All-in-One -palvelukonsepti teki ProMartiin vaikutuksen, samoin kuin BRANDin proaktiivisuus. ”BRAND esitti heti alusta asti ratkaisuja ja ideoita uusien toimitilojen toteutukseen. Tietysti myös BRANDin kustannustasolla oli vaikutusta – he tekevät toimitiloja järkihintaan ja se näkyi myös kumppaneiden kilpailutuksessa”, Säily muistelee.

Uudet toimitilat ovat palvelleet ProMartia Pajulan mukaan hyvin ja erityisen vaikutuksen häneen on tehnyt BRANDin asiakaspalvelu ja oma-aloitteinen lähestyminen myös projektin jälkeen. ”BRAND on aidosti kiinnostunut asiakkaistaan”, Pajula kuittaa.