fbpx

BLOGI

Promartin uusi logistiikkakeskus on Brandin käsialaa

ProMart on teknisen tukkukaupan palveluyritys, joka työllistää lähes 70 työntekijää ympäri Suomen. Yrityksellä on Suomessa tällä hetkellä 6 toimipistettä, joista uusin, yrityksen päätoimipaikka ja logistiikkakeskus, sijaitsee Pirkkalassa. Haastattelimme ProMartin toimitusjohtaja Sampo Säilyä  ja kehitysjohtaja Hannu Pajulaa uusista toimitiloista ja siitä, kuinka me BRAND toimitilat valikoiduimme kumppaniksi niiden toteutukseen.

Uutta tilaa tukemaan yrityksen kasvua

Meidän kasvu loi tarpeen uusille toimitiloille”, Pajula kertoo. Uusissa tiloissa on  logistiikka- ja toimistotilojen lisäksi myös noutomyymälä. ”Logistiikkatila toimii keskusvarastona, josta toimitetaan tavaraa muihin toimipisteisiimme sekä yli 2000 asiakkaalle eri puolille Suomea”.

Olemme kasvuvaiheessa, jossa varastoon ostettavat tavaraerät kasvavat nousevan myyntivolyymin myötä, ja näin ollen tarvitsevat yhä enemmän tilaa”, Säily kertoo. ProMartille toteutetut tilat ovat yhteensä 3700 m2, joista 400 m2 on myymälätilaa ja n. 2900 m2 varastotilaa. ”Saimme uusiin tiloihin myös noin 400m2 toimistotilaa hallinto- ja tukitoimintojamme varten”, Pajula jatkaa.

Näyttävä lopputulos nopealla aikataululla

Brand Toimitilat tekivät vaikutuksen vastaamalla nopeasti tulleeseen tarpeeseen hyvin valmiilla
ehdotuksella ja toteutussuunnitelmalla. Kun saimme toukokuussa tiedon vapautuneesta
rakennuspaikasta, oli BRAND suunnitellut meille jo juhannukseen mennessä uuden
toimitilarakennuksemme”, Pajula kertoo.

Suunnitteluvaihe eteni nopeassa vuorovaikutuksessa ja Brandin ohjaamana. ”Suunnittelussa
huomioitiin meidän tarpeet ja suunnitteilla olleet uudet logistiikan prosessimme, ja näin saimme
juuri meidän toiminnallisia tarpeita vastaavat tilat”, Säily kommentoi.

Rakennuksen rakentamisvaihe eteni sovitussa kahdeksan kuukauden rakentamisaikataulussa.
Käyttöönotto oli sovittu kaksivaiheisena, jolloin tammikuussa saimme käyttöön logistiikka- ja
myymälätilat ja helmikuussa toimistotilat.”
 

”Saimme tontin toukokuussa ja uusi toimipiste oli käyttövalmiina tammikuussa, jolloin pääsimme kantamaan tavaroita sisälle. Toimitila oli helmikuussa täysin valmis – aivan kuten BRANDilta oli luvattu.”

ProMartin kehitysjohtaja Hannu Pajula

 

Brand toimitilojen palvelumalli vakuutti

Kysyttäessä, miksi juuri BRAND valikoitui ProMartin kumppaniksi, Säilyllä ja Pajulalla on vastaus valmiina: ”BRAND toimitilojen nopea reagointi ja palvelumalli vakuuttivat”. All-in-One -palvelukonsepti teki ProMartiin vaikutuksen, samoin kuin BRANDin proaktiivisuus. ”BRAND esitti heti alusta asti ratkaisuja ja ideoita uusien toimitilojen toteutukseen. Tietysti myös BRANDin kustannustasolla oli vaikutusta – he tekevät toimitiloja järkihintaan ja se näkyi myös kumppaneiden kilpailutuksessa”, Säily muistelee.

”Brand on aidosti kiinnostunut asiakkaistaan”

Uudet toimitilat ovat palvelleet ProMartia Pajulan mukaan hyvin ja erityisen vaikutuksen häneen on tehnyt BRANDin asiakaspalvelu. ”BRANDin jälkihoito on ollut erittäin hyvää – BRANDilta varmistetaan usein, että toimitilassa on kaikki hyvin ja jos jotain korjattavaa löytyy, se korjataan heti”. Vaikutuksen on tehnyt  BRANDin oma-aloitteinen lähestyminen myös projektin jälkeen. ”BRAND on aidosti kiinnostunut asiakkaistaan”, Pajula kuittaa.

”BRANDin jälkihoito on ollut erittäin hyvää – BRANDilta varmistetaan usein, että toimitilassa on kaikki hyvin ja jos jotain korjattavaa löytyy, se korjataan heti”

-ProMartin kehitysjohtaja Hannu Pajula