fbpx

BLOGI

Uuden toimitilan tulee tukea yrityksen kasvua

Uuden toimitilan hankinta on aina merkittävä mahdollisuus parantaa niin töissä viihtymistä kuin toimitilojen tehokkuutta. Oli uuden toimitilan hankinnan syy mikä tahansa, on sille perinteisesti yhteinen tavoite – uusien toimitilojen tulee tukea yrityksen perustoimintaa kattavasti!

Perinteinen merkki yrityksen menestyksestä on kasvu. Siksi on hyvä huolehtia, että uudet tilanne tukevat myös yrityksenne kasvua. Esittelemme alla muutamia nostoja maksuttomasta oppaastamme Opas yrityksen toimitilojen hankintaan

Kasvuvaraa yritykselle

Varaudu kasvuun jo uutta toimitilaa hankittaessa ottamalla huomioon esim. paljon henkilöstömääränne on nyt ja kuinka se tulee kasvamaan lähikuukaudessa. Pahimmassa tapauksessa kasvun huomioimatta jättäminen voi johtaa siihen, että uudet tilat ovat käyneet pieneksi jo silloin, kun itse muutto tapahtuu.

Vinkki: ota huomioon yrityksenne suunnitelmat ja tavoitteet esim seuraavalle 5 vuodelle, jotta uudesta tilasta löytyy tilaa tukemaan yrityksenne tavoitteita.

 

Helppo tulla töihin

Kattavasti parkkitilaa, hyvät julkisen liikenteen yhteydet – tee töihin tulemisesta helppoa mahdollistamalla vaivaton pääsy toimitiloihin! Samalla varmistat myös, että kumppaninne ja vieraanne pääsevät tarvittaessa käymään helposti toimitiloissanne.

Vinkki: Tilasuunnittelu on kasvun mahdollistamisen lisäksi tärkeää myös yleisessä logistiikassa. Uusien tilojen suunnittelussa onkin hyvä ottaa huomioon esim. piha-alueen kääntötila ja sen riittävyys kuljetuksille.

Tunnettavuuden ja yritysmielikuvan kasvattaminen brändikohtaisilla toimitiloilla

Kasvu edellyttää uusien työntekijöiden rekrytointia ja onnistuneita asiakasneuvotteluita. Uudet, yritysilmeellä brändätyt toimitilat vahvistavat yrityksenne mielikuvaa niin potentiaalisille työntekijöille kuin asiakkaillennekin. Sen vuoksi siihen kannattaa kiinnittää huomiota uusien toimitilojen hankinnassa.

 Vinkki: Uuden toimitilan visuaalisessa ulkoasussa on tärkeintä miettiä, mitä yrityksen ilmeellä halutaan viestiä potentiaalisille asiakkaille ja muille kumppaneille. Tärkeintä on, että uudet toimitilat ovat yrityksenne yritysilmeen näköiset. Tällöin ei ole väliä, onko tila yksinkertaisen tyylikäs vai visuaalisesti ilotteleva runsaudensarvi – kunhan kokonaisuus viestii yrityksestänne brändinne mukaisesti.