pixel

BRANDin vahvuus näkyy 24 Pesulan tuoreissa toimitiloissa

BRAND toimitilat toteutti 24 Pesulalle uuden toimitilakiinteistön, joka sijaitsee hyvien liikenneyhteyksien varrella Nokian Kolmenkulman yritysalueella. Uudet toimitilat vastaavat 24 Pesulan kasvuun, ja ne on suunniteltu alusta asti yrityksen tarpeisiin.

24 Pesula on itsepalvelupesula kaikkien kodintekstiilien pesemiseen ja kuivaamiseen. Sillä on 54 toimipistettä Suomessa ja neljä Englannissa, ja ne sijaitsevat kätevästi kauppakeskusten yhteydessä.

– Pesut kestävät 30 minuuttia, ja siinä ehtii sitten tekemään sen päivittäisen ostoskierroksen, toteaa 24 Pesulan toimitusjohtaja Isto Kiviniemi.

Tarve uusille tiloille lähti 24 Pesulan vilkkaasta rekrytoinnista, sillä väkeä alkoi olla varsin reilusti aiempien tilojen kokoon nähden. Tuotantojohtaja Joonas Nevalan mukaan uusilta toimitiloilta toivottiin avarampien puitteiden lisäksi sopivampia suunnitteluratkaisuja ja muokattavuutta.

– Vanhoihin tiloihin ei mahtunut enää lisää henkilöstöä. Lisäksi halusimme uusilta tiloilta sitä, että pystymme muokkaamaan tuotantoamme tehokkaammaksi ja uudistamaan tuotannon layoutia. Siitä muodostui selkeä tarve uusille tiloille, Nevala avaa.

Kiinteistö on 24 Pesulalla varsin monipuolisessa käytössä. Tiloissa toimii niin tuotekehitys, tuotteiden suunnittelu ja kokoonpano kuin myös varastointi ja huoltotoimet. Lisäksi sieltä löytyvät henkilöstön sosiaali-, neuvottelu- ja toimistotilat. Kiinteistössä on huomioitu laajennusvara tulevaisuutta silmällä pitäen.

Vakaa kurssi kohti onnistunutta lopputulosta

BRAND toimitilat erottui edukseen tarjoamalla valmiin kokonaisuuden, jota 24 Pesula pystyi yhdessä BRANDin kanssa muokkaamaan helposti itselleen sopivaksi. Yllättävänkin nopeasti edenneen hankkeen lopputulos on ollut täysin toiveiden mukainen.

– Projekti oli kokonaisuudessaan tosi nopea ja onnistunut. Uusien tilojen tuli olla hyvien kulkuyhteyksien päässä, ja halusimme kiinteistön täysin omaan käyttöömme ilman muita toimijoita. Koska teemme omaa tuotantoa, meillä on tiettyjä vaatimuksia layoutin suhteen, eli mitä lisävarusteita ja muuta tarvitsemme. Ne onnistuivat BRAND toimitilojen kanssa hyvin heti alusta alkaen, Nevala kehuu.

BRANDin asiantuntemus oli keskeistä haluttujen tilaratkaisujen tuomisessa käytäntöön. 24 Pesulalla oli kyllä selvä näkemys siitä, mitä kaikkea uusilta tiloilta kaivataan, mutta BRANDin osaamisella ja kokemuksella kaavailuista päästiin parhaalla mahdollisella tavalla toimivaan toteutukseen. Yhteistyö sujui avoimen vuorovaikutuksen hengessä jouhevasti.

– BRAND toimitiloilta saatiin heti se osaaminen siihen, miten näitä haluamiamme ratkaisuja kannattaisi lähestyä. Projektin edetessä meillä oli aina kuukausittainen palaveri, missä päivitettiin tilanne ja käytiin puolin ja toisin läpi, jos tuli jotain mieleen, Nevala kertaa.

Yrityksestä ei voi erehtyä

Toimivien tilaratkaisujen ohella 24 Pesulan uusi pääkallopaikka on saatu hyvin myös yrityksen itsensä näköiseksi. Värimaailmasta tietää olevansa nimenomaan 24 Pesulan toimipaikassa, ja sisustus nojaa vahvasti BRANDin alkujaan esittelemään suunnitelmaan.

– Annettiin tämä visualisointi BRAND toimitiloille ja heidän suunnittelijoilleen. Se osui ihan täysin meidän malliin. Panimme vain puumerkit alle, että tämä on todella hyvä ja sillä siisti, Kiviniemi intoaa.

Eipä säväyttävä ulkoasu ole jäänyt muiltakaan huomaamatta, sillä Kiviniemi kertoo ihmisten suorastaan ihastelevan pettämättömällä näkemyksellä toteutettua kokonaisuutta.

– Hyvää palautetta on kyllä tullut. Entisiin tiloihin verrattuna tämä on ihan huippua ja on auttanut myöskin meidän rekrytoinnissa. Haastattelutilanteissa se on ollut sellainen vau-efekti, että tällaisessa paikassako pesuloita tehdään?

Nevalan ja Kiviniemen mielestä BRAND toimitiloilta on saatu juuri sitä, mitä on tilattukin. BRANDin kanssa aikataulu ei koitunut minkäänlaiseksi ongelmaksi vaan hanke eteni hyvässä tahdissa maaliinsa, jossa 24 Pesulaa odotti vieläpä kaikin puolin halutunlainen lopputulos.

Katso videolta, mitä 24 Pesula kertoo meistä ja yhteistyöstä kanssamme: